Ana içeriğe atla

GEBELİKTE 2'Lİ VE 3'LÜ TARAMA TESTİ

Gebelikte yapılan 2'li ve 3'lü tarama testleri, anne karnındaki bebekte görülebilecek kromozomal hastalıkların tespit edilmesi için yapılır. Bu hastalıkların başında da Down Sendromu gelir. Son zamanlarda özellikle de muhafazakar kesimlerde, bu testlere karşı aşırı ön yargıların bulunduğuna şahit oluyorum. Bunun sebebi ise;
bu testlerden çıkabilecek olası olumsuz sonuçların kürtaja sebep olabileceğidir ve gerçeklik payı da vardır. Peki "bebeğim engelli olacaksa hiç doğmasın" diye düşünen bir anne, sağlıklı doğacak sandığı bebeği  engelli doğduğunda ne hissedecek? Büyük bir şok geçirme ve ardından bebeği reddetme ihtimali yüksek. Sonuç böyle olacaksa engelli bebeklerin, anne karnında yaşamına son verilmesi gerektiğini söylemiyorum ve böyle bir şeyi asla tasvip etmiyorum. Zira şer bildiklerimizde hayır, hayır bildiklerimizde şer vardır.


Adem Güneş anlatıyor bir hastası ile hikayesini; Down Sendromlu çocuğu olan bir anne "hiç üzülmedim o doğduğunda" diyor ve devam ediyor "çünkü cennete gitmesi garanti olan bir çocuğun annesiyim." İşte buradan bakabilsek her şey çok daha güzel olacak.
Dindar, samimi bir Müslüman, bu konuda  tevekkül etmenin yeterli olduğunu düşünebilir, haklıdır da. Fakat her insan, her anne-baba bir değil. Kimi aile engelli bir çocukları olduğunda, durumu tebessümle karşılayabiliyor. Aynı şekilde bir başka aile, durum karşısında büyük bir şok yaşayabiliyor, öyle ki bebeği reddetme noktasına kadar gelebiliyorlar. Herkes aynı imana, aynı şuura ve aynı iradeye sahip değil maalesef. Duruma hazırlıklı olma adına, ben bu testlerin yaptırılması gerektiği kanaatindeyim; fakat kesinlikle kürtaj amaçlı değil. Sonuç 'yüksek risk' çıkarsa psikolojik destek alınabilir. Sonrasında bu çocukların eğitim olanakları araştırılabilir. Anne-baba, çocuklarını nasıl yetiştireceklerine dair kitaplar okuyabilir.
Engelli çocuklar, kaybedilmiş çocuklar olmasın. Onları hayata hazırlamamız için daha fazla özene ihtiyacımız var. "Ya bebeğimiz sağlıklı doğarsa boşuna mı araştırmış olacağız" demeyin.Onların da bir hiç olmadığını, boşuna yaratılmadıklarını anlarsınız ve anlatırsınız çocuklarınıza ve yakınlarınıza. Belki sizin sayenizde bir 'özel çocuk' daha hayatın dışına itilmekten kurtulur.

Tuğba Kadiroğlu
http://cocukdurbunu.blogspot.com.tr/

Yorumlar

  1. Ben bir engelli çocuk annesiyim. Söylediğiniz gibi tarama testlerini yapmak istememistim hamileyken ama Allah tarafından doktor benden kan isteyince neden olduğunu sormadan vermiştim ve sonuçta engelli bir çocuk doguracagimi öğrendim. Hamilelik sürecim çok kötü geçti ama çok araştırdım elimden be gelirse yapmaya çalıştım şimdi geldiğim yerde çok yol kat ettim. O yüzden size katılıyorum testleri yaptırıp kendimizi o sürece hazırlamak daha mantıklı tek dez avantajı test yanlış çıkarsa aldırmak isteyen bi anne bebeğini boş yere öldürmüş olur onun vicdan azabıni atlatamaz ama yaşadıklarımız bir imhitan bu da onun iman seviyesini gösterir. Rabbim verdiği imhitanlari sabredip kazanmayı nasip etsin inşallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah size ve ailenize dünyada da ahirette de güzellikler versin Elif hanım.
      Soruna değil de çözüme odaklanarak hem kendiniz hem çocuğunuz için ne kadar iyi yapmışsınız. Allah emeklerinizi boşa çıkarmasın. Amin...

      Sil
  2. Çok teşekkür ediyorum. Amin inşallah...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Teşekkürler. Yorumunuz kontrol edildikten sonra yayınlanacaktır.

Bu blogdaki popüler yayınlar

BEBEKLİ UMRECİLERE TAVSİYELER

Bu yazıyı yazmamdaki amaç, bebekle umreye gidecek olanları, tüm söylenenlere rağmen biraz cesaretlendirmek ve ne yapmaları gerektiği konusunda yardımcı olmaktır. Bana "Pişman mısın, bebekle çok zor olmuştur" diyorlar. Kişi, oralara gider de pişman olur mu hiç! Bence hayatın her döneminde, ne zaman imkan olursa hiç tereddüt etmeden gitmeli insan, Allah kolaylığını verir elbet. Hem "Şüphesiz, zorlukla beraber bir kolaylık vardır" ayetiyle müjdelemiyor mu bizi Rabbimiz? Güzel düşünelim ki güzel olsun, gönlümüzce olsun her şey. Aksi takdirde benim gibi söylenenlere kulak asıp vazgeçme aşamasına kadar gelebilirsiniz. Şükürler olsun ki böyle bir hatadan döndüm ve Rabbim bana, oraları görmeyi nasip etti. Gelelim umre yolculuğumuza: Umre için yola çıktığımızda kızımız 21 aylık idi ve aylardan şubat idi. Öncesinde ufak çaplı bir araştırma yaptım. Kızım için hazırlayacağım eşyaları listeledim. Fazla kıyafet götürmeye hiç gerek yok. Mekke'de çamaşırlar çok hızlı bir

ERKEN ÇOCUKLUKTA MASTÜRBASYON VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

"Mastürbasyon (kendi kendine doyum), 3-5 yaşlar arasında sık rastlanan bir davranıştır ve çocuğun kendi bedenini tanıma eyleminin bir parçasıdır." diyor Haluk Yavuzer   Çocuğu Tanımak ve Anlamak   adlı kitabında. Gerçekten de öyledir. Çocuklarınızı dikkatli izlediyseniz, cinsel organlarına önce tesadüfen dokunduğunu, onu fark ettikçe dokunma isteklerinin artığını görmüş olmalısınız. Bu aşamada 'çek elini oradan, ayıp, terbiyesiz' diyerek ellerine vurmadıysanız ve zorla bu davranıştan vazgeçirmeye çalışmadıysanız bir süre sonra oraya olan aşırı ilgisinin kendiliğinden kaybolduğunu görürsünüz.